Tråd:
Arbetsplatsträffar

Inlägg

@pia61

Vi har stående APT var tredje vecka. Vi har gjort en lista så alla får vara ordförande och sekreterare. Chefen är aldrig det. Vi läser alltid upp föregående protokoll. Fungerar bra!

@marianne49

Hos oss funkar det så här. Tar upp stående punkter som tex. Ekonomi , facket om arbetsplatsombuden har nåt ,miljöfrågor om arbetspl. Chefen info. Övriga frågor det tar vi upp saker som vi vill ändra på eller annat som alla ska veta om. Vi har en som skriver protokoll chefen håller i mötet får reda på i slutet av mötet när nästa blir ca 4 veckor:)

@monicadanell

vi får reda på atp 2veckor före:p

@farmoringer

Hos oss så får vi reda på ap-träffarna för en termin i taget. Vi får då reda på information och personalfrågor och öppen diskussion. I regel är det "Chefen" som håller i klubban. Lättast eftersom det är där informationen finns. Vi justerar aldrig någonting utan en sitter vid protokollet och "chefen" skriver ut det sedan. Så är det hos oss..

@salsa

Tack, för hjälpen.

@anluk

De regler jag vet att vi hade på en ex. arb.plats jag var på var: :
Minst 1 v innan skall kallelse sändas ut
APT, man kan ta upp det som behöver ändras eller har ändrats på arb.platsen. Olika kurser man varit på. Problem och lösningar som behöver gås igenom
Ordförandeposten var rullande allt från lokalvårdaren till chefen, detta gällde även sekreteraren
Föregående protokoll skall ju vara justerat, men vet inte om det har någon egentlig betydelse.

Hoppas du fått lite hjälp, detta är ju bara hur vi hade det.

@salsa

Finns här någon kunnig hur arbetsplatsträffar ska utformas eller vet en bra länk där jag kan läsa om det.

Frågor jag vill ha svar på
1 Hur långt innan ska kallelsen skickas?
2 Vad tar man upp på APT?
3 Är det givet vem som är ordförande? T.ex. chefen.
4 Om föregående protokoll inte är justerat vad händer då?

Tacksam för all hjälp jag kan få i detta.