Tråd:
Chili choklad

Inlägg

@feffy

Skrivet av Lotten_J den 30 jul 2008
Denna chilichoklad skall man nog inte avnjuta på samma sätt som en hallonchoklad utan tills med ngt "speciellt", som enbart tilltänkt godis är den inte att föredra utan istället tillsammans med ett gott rödvin blev det en smaksensation.....men jag kan förstå reaktionen om man bara äter den som den är....inte något man direkt "mosar" i sig....som jag då brukar göra med viss choklad :o

Ja att chillichokladen inte är något som man groffar i sig förstod jag på en gång när jag tog en liten smakbit av första tryffeln. Det föll varken mig eller sambon i smaken. Däremot köpte vi även choklad med saltlakrits i. Jag fan den helt underbar, men inget som man vräker i sig av. Smaken är mäktig och blir nästan för mycket av bara en pralin. Men mycket god är den.

@smulpajen

Skrivet av josefiin90 den 30 jul 2008

Har gjort egen chili tryffel och det var jätte gott, och enkelt.

Är nyfiken på ditt recept :p

@annettenn

Jag har smakat choklad med salt i idag, finns i Lindts sortiment, och detta köptes i en vanlig Ica Maxi.. :) Gott med det söta och lite kripsiga från saltet, med den lilla sältan i eftersmaken. :)

@josefiin90

Har gjort egen chili tryffel och det var jätte gott, och enkelt.

@lotten_j

Skrivet av monac den 30 jul 2008

riktigt gott med choklad med rosépeppar i med!!!(Y)(82%)

Finns den med i Lindts sortiment?

@lotten_j

Skrivet av Feffy den 30 jul 2008

Jag hade hört så mycket om Chilli chokladen att när chokladfestivalen var i stockholm köpte jag på mig en liten mängd olika praliner och tryfflar samt lindts choklad för att prova. Och tyvärr tillhör jag inte dem som blev frälst i den här formen av choklad. Jag tyckte det smakade hemskt. Köpte på mig en del den dagen och blev istället väldigt frälst i hallon chokladen. Den är ljuvlig.

Denna chilichoklad skall man nog inte avnjuta på samma sätt som en hallonchoklad utan tills med ngt "speciellt", som enbart tilltänkt godis är den inte att föredra utan istället tillsammans med ett gott rödvin blev det en smaksensation.....men jag kan förstå reaktionen om man bara äter den som den är....inte något man direkt "mosar" i sig....som jag då brukar göra med viss choklad :o

@famoberg

(L)Gillar man chocklad med smak så gör som vi(mannen & jag)
Vi inhandlade 12 olika "chockladpraliner" med smak & 3 olika rödviner sen avnjöts detta under en lång romatisk & rolig kväll.
Vi fick våra favoriter som vi sedan när tillvaron behöver lyxas till köper hem.

@fiona

Chilichoklad är gott... men om ni får tillfälle att prova missa inte choklad med havssalt!
Det är inte lätt att få tag i överallt, man får nästan gå till specialbutiker, sällan ens konditorierna har denna härlighet tyvärr.
Jag har bara fått tag i den via min svåger (han är hotelägare och gourmekock) vars syster tillverkar denna sorts underbara ting. Smakade det första gången på min systers sons dop, och det var absolut ljuvligt.

@feffy

Jag hade hört så mycket om Chilli chokladen att när chokladfestivalen var i stockholm köpte jag på mig en liten mängd olika praliner och tryfflar samt lindts choklad för att prova. Och tyvärr tillhör jag inte dem som blev frälst i den här formen av choklad. Jag tyckte det smakade hemskt. Köpte på mig en del den dagen och blev istället väldigt frälst i hallon chokladen. Den är ljuvlig.

@monac

riktigt gott med choklad med rosépeppar i med!!!(Y)(82%)

@monac

fick choklad truffel-praliner i julklapp,en höjdare.(Y)

@smulpajen

Skrivet av Lotten_J den 30 jul 2008

Vill bara ge er alla ett suveränt tips såvida ni gillar både rödvin och choklad. Fick för mig att prova Lindts choklad med chili och jag säger bara, vilken höjdare (Y) Det är inget godis man äter bara för att äta, den avnjutes som en liten gobit efter maten. Dröm om min förvåning när jag sätter tänderna i denna choklad för att sen ta lite rödvin.....wow!!! Kul med såna överraskningar!!

Håller helt med! Super duper gott!!!! :p:p:p

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr