Vissa kakor som t ex muffins med glasyr, kan vara godare att frysa utan glasyr och istället göra det innan man serverar dem, se t ex mitt recept på O´boy muffins. Annars är det som ni skriver, fritt fram att frysa in.
Fryser in allt som bakas och tas fram vid behov. Bullarna värmer jag i ugnen (inte mikron), stoppar in dom i kall ugn och slår på 75 grader, när ugnen har nått 75 grader är bullarna klara, blir som nybakade och luktar nybakat i hela köket. Kakor bakade på smör bör man inte har så länge i frysen, kan härskna.