Tråd:
Fyller 30 och ingen fantasi!

Inlägg

@husmusen88

Jag är en sån som älskar grytor och soppor, man kan ju göra en sådan och ha i en gryta över värmeljus, som en "glögggryta" typ så håller det sig varmt länge.
Servera med bröd, frukt och ostar så kan alla plocka själv.

Vad gillar du för tårta då? Jag älskar marängtårta. såg ett jättebra recept här för ett tag sen: http://www.matklubben.se/matklubben/husmusen88/kokbok/?id=4970803&recipeid=87742&offset=3

Frukttårta är ett annat alternativ, enkel sockerkaka man delar i tre delar, jag brukar ha vaniljkräm i ett lager och jordgubbssylt/bananer/choklad i det andra lagret.
Smetar på grädde på sidorna och toppen och lägger ut frukt som jordgubbar, kiwi, banan, physalis, blåbär, hallon eller vad nu har hemma. River vit choklad över alltihop sedan.

@tesslatess

Fyller 30 om en månad ca, men har ingen aning om vad jag ska bjuda på. Jag vet inte ens hur många som kommer.

Tankarna går mot grytor, kanske en chili con carne, sen över på sallad med olika tillbehör man får plocka själv, men det är lite för kallt för en sån rätt. Men samtidigt måste gå att stå framme en stund utan att bli dåligt eftersom alla gäster kanske inte kommer samtidigt.
Det känns lite snurrigt och oplanerat just nu, men det kanske klarnar....

Hjälp?

En sak till.... Tårta! Tips? Gärna tips på sånna man prövat själv och en lite resumé på hur den var att göra och gästernas kommentarer. Inga konditormästerverk, jag är kass på garnering!

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr