hej! jag gjorde jättegoda knäckebröd....kanske inte detsamma som kex men kex är nog välgigt svårt att få till tror jag.Prova detta receptet! Det blir 26 runda bröd ca15cm. 250 grader i6-8 min.
50g jäst
5dl vatten 37 grader
1msk fiberhusk
1/2dl olja
2msk honung
1msk brödkryddor (jag tog 2msk)
2tsk salt
3dl havregryn
13-14dl grov glutenfri mjölblandning (finax) 650-700gr
Smula ner jästen häll i 37 gradigt vatten och fiberhusk låt svälla i 10 min.
Blanda i allt utom lite mjöl och låt jäsa i 1timme.
Kavla ut med hjälp av en kruskavel.
Grädda högt upp i ugnen.
Lycka till!!