http://sv.wikibooks.org/wiki/Kokboken/Recept/J%C3%A4sta_pannkakor
Där har vi nog det som är närmast. Funkar nog med det danska också fast man behöver nog inte vispad äggvita.
De här pannkakorna får man steka lite längre eftersom de är ganska tjocka.
Jag vet att jag skivade äpplen doppade i socker och kanel och tryckte ner i smeten på pannan.
Serverade med lönnsirap.
Det är som det är med pizza ungefär. Man lägger på vad man tycker.
Det var säkert 10 år sedan jag gjorde dom.
Tack för tipset!