:)En liten ide jag fick, det kanske funkar?????
:oJag vet att dulce de leche gör man på kondenserad mjölk, men det går även att göra det hemma om man inte har kondenserad mjölk hemma. Här är den:
4 l mjölk
1 kg srtösocker
½ tsk bikarbonat (tjocknar lättare)
Koka upp, sänk värmen, låt koka sakta under omrörning till det tjocknar (det tar tid!)
Jag undrar om det kan gå med mjölkersättning, gör ett litet försök på 1l mjölkersättning,250 g
socker, ett uns bikarbonat? Hoppas det lyckas!!(Y)