Brödet har helt enkelt fått jäsa för länge, därav lukten och smaken av alkohol.
Alkohol, eller etanol, och koldioxid, bildas i degen när jästen förbrukar sockret i degen.
Även om du inte tillsatt något socker, omvandlas en del av stärkelsen i mjölet till socker, under
beredningen och jäsningen.
Kemi, alltså.
Lycka till med nästa bak!