Tråd:
Tårtfyllning

Inlägg

@annikaapril

min mamma brukar mosa banan med grädde o ha mellan i gräddtårta. det är faktiskt gott(!) det passar ihop men de mesta andra bär o frukt o marsan förståss.

om du inte prövat göra egen vaniljkräm av vaniljstång så gör det! inte så omständigt som man tror o det blir super-supergott. går inte att jämföra med t ex pulvermarsan.:)

@2-barnsmamma

En god somrig blandning är lemoncurd blandat med lite vispad grädde. Både i och ovanpå. Garneras med jordgubbar och mörk choklad. Det är friskt och gott!

@lennali

Skrivet av anluk den 12 mar 2008

[quote]Skrivet av lennali den 12 mar 2008

Till en tårta med 3 bottnar.
Blanda vispad grädde med hallon (härlig rosa färg blir det) bred på första botten.
Blanda ihop 1 paket Ekströms chokladmousse med crisp och bred på andra botten.
Topping, vispad grädde med valfri dekoration.
God kombination.

Låter så gott, kan du inte lägga in de under dina recept så man kan spara det i kokboken. (Y)[/quote]

Ja det kan jag visst göra, men först ska jag åka till vårdcentralen och få fotvård, gud så härligt. Nu blir skorna en storlek större. :D
Fixa recept när jag kommer hem/Lena

@anluk

Skrivet av lennali den 12 mar 2008

Till en tårta med 3 bottnar.
Blanda vispad grädde med hallon (härlig rosa färg blir det) bred på första botten.
Blanda ihop 1 paket Ekströms chokladmousse med crisp och bred på andra botten.
Topping, vispad grädde med valfri dekoration.
God kombination.

Låter så gott, kan du inte lägga in de under dina recept så man kan spara det i kokboken. (Y)

@busan37

Jag brukar göra en citronkräm. Frisk och god smak.
Ta 4 äggulor, 3/4 dl socker, saft och rivet skal av 1/2 citron och 50 gram margarin.
Blanda äggulor, socker, saft och skal i en kastrull.
Låt krämen sjuda och rör hela tiden tills den tjocknat.
Tag bort kastrullen från värmen och rör ner margarinet i små bitar. Låt det svalna i vattenbad.
Bred krämen på en tårtbotten.
Räcker till en botten.

@lennali

Till en tårta med 3 bottnar.
Blanda vispad grädde med hallon (härlig rosa färg blir det) bred på första botten.
Blanda ihop 1 paket Ekströms chokladmousse med crisp och bred på andra botten.
Topping, vispad grädde med valfri dekoration.
God kombination.

@anluk

Här kommer ett förslag som är väldans gott.

8298

@bakakaka

Jag älskar att baka tårtor men tycker det är svårt att variera fyllningen. Har du något recept på god tårtfyllnig? Vill gärna ha lite tips på olika smakkombinationer som passar ihop också.:p

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr