...över två saker:
1. Jag ska laga en pinocciotårta. Det står att man kan frysa ned den. Betyder det att man kan frysa ned den när den är helt färdig med vispad grädde och allt? (kanske en dum fråga men..)
2. I många bakrecept står det att man ska vispa smör och socker poröst. När det inte står att man ska smälta smöret ska man alltså vispa kallt el rumstemp smör. Men för mej blir det ju bara en grynig massa?? Hur ska man få det poröst? Och vad kan kallas poröst?
Tacksam för svar! Ha en fin dag hörrni:)