Jäppeldryck

Den här drycken kom jag på själv! Väldigt gott och enkelt

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 10 jordgubbar
  • ½ dl vatten
  • ½ äpple
  • *Ni måste ha en blender för att mixa.

Gör så här

  1. Skär äpplet i kuber, ca 1 cm långa. Om ni vill så kan ni låta jordgubbarna tina lite. Lägg äppelkuberna i blendern. Tillsätt sedan vatten och jordgubbar. Mixa ihop allting tills det blir en slät "smet". Häll drycken i glas och drick!
  2. Om ni vill så kan ni pressa ut citronsaft på drycken, blir också jättegott!

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@tinjep

Mors krusbärssaft

Fräsch och god saft, ej för söt. Jag har prövat med både citron och röda vinbär och tycker det blir litet godare med vinbär.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr