Med risk att låta okunnig, jag trodde att man kunde äta alla sorters pastasås till färsk pasta. Det är iaf vad som står i min kokbok om italiensk mat (den är översatt från engelska till svenska). Vill gärna veta om det stämmer.
Fräs ansjovis, vitlök och chili i olivolja. Släng i cocktailtomater eller liknande och puttra till önskad konsistens. Pressa gärna också lite citron i. Sen kan den piffas till efter önskemål med tex persilja, oregano, basilika, salvia etc