Tråd:
Frysa grädde??

Inlägg

@elleave

Jag brukar frysa grädde i istärningsformar om jag får över, perfekt att bara slänga i såsen eller tomatsoppa tex.

Sen finns det ju grädde med lång hållbarhet, den blir nästan inte gammal :D

@frucaos

Fast om du vispar först och fryser sen går det förvånansvärt bra! Eller om du har i lite socker innan du vispar - det hjälper. Fast kanske bara till vardags ...

@boz1965

Håller med där. Till matlagning - OK, men inte att vispa.

@wildlife

Funkar inget bra att vispa den eftersom den blir väldigt grynig i konsistensen... Men till matlagning funkar den lika bra efter ett besök i frysen... :)

@tellu

Hej, tänkte høra om det är nån som vet om grädden får samma konsistens om man fryser den, och om man kan vispa den efter frysen. Ska øver till Sverige idag och det hade varit bra att veta eftersom grädde är mycket billigare där. Mvh Therese

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr