Hej hopp! Har du kvar din krusbärsbuske kommer här ett gott recept på dricka:
4 liter krusbär (behöver inte rensas)
1 citron
4 tsk citronsyra
4 liter kokande vatten
Blanda alltihop, låt stå svalt ett dygn. Blanda sedan ner ca 6 dl socker per liter avrunnen saft + ½ tsk Atamon per liter saft. Saften spädes efter tycke och smak. Ultragott en varm sommardag!