Min smoothiebas är drickyoughurt, banan och några msk fiberhavregryn. Sedan varierar jag med olika bär och frukter. Vanlig youghurt, smaksatt eller naturell eller tom fil måste också fungera.
Nej,du kan använda vad du vill. Tranbärsjuice är gott att ha i eller mangojuice samt granatäppeljuice.(Y) Har man banan i såblir det cremigt ändå samt av de frysta bären.
Det är en smaksak - många smoothierecept har juice i stället för yoghurt, så det är egentligen bara att prova sig fram. Jag tycker det är supergott med äppeljuice som bas. När jag gör på yogurt blir det ofta naturell, men skulle jag göra jordgubbssmoothie så skulle jag kunna tänka mig att prova med jordgubbsyogurt.
Det går säkert bra med fil också!
När jag gör smoothie med hallon i tex då tar jag det jag har hemma. Alltså använder jag smaksatt youghurt, menar jag. :) Men det är ju bara till min frukost sååå...(L)