Hej hopp ! Har alltid honung i brödet!, Smakar underbart dessutom mycket nyttigare! Honung är läkande!! Hopp Hopp!
lite propaganda...
http://www.dansukker.se/se/Sortiment/Sortiment/Sirap.aspx
Skrivet av boz1965 den 19 aug 2011 Honung har dessutom den fördelen att den är bakteriehämmande.
Skrivet av boz1965 den 19 aug 2011
Honung har dessutom den fördelen att den är bakteriehämmande.
Menar du då att honung inte är så bra att använda när man bakar surdegsbröd? För då vill man ju ha en bra tillväxt av surdegsbakterierna.
Inga problem att ersätta det ena med det andra i det här fallet. Skillnaden ligger i att exempelvis sirap och honung ger fylligare smak medan vitt socker i regel är smakneutralt. Honung har dessutom den fördelen att den är bakteriehämmande.
Jag tar samma mängd, någon mm hit eller dit har ingen betydelse
men hur mycket socker är en msk sirap?
Sirap, socker, honung eller sylt, allt går utan att ändra något annat.
Det går lika bra med socker. Behöver inte ändra något . Vänlig hälsning Margit
Har en fundering om man kan använda socker istället för sirap i matbröd? Ska jag isåfall ha mer vätska om jag använder socker? Går det överhuvudtaget?