Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@cupper

morotskaka,

@liindis

I går bakade jag morotsrutor med philadepiaost och en Kaddemummakaka.,
Smaskens.

@cassiopeya

Kaffet är klart och nu är det strax dags att ta ut blåbärssmulpajen från ugnen, till den får man välja på vaniljsås eller vaniljglass :p

@bitten56

Ska baka Havre- tekakor idag.

@mistys

LCHF - Semel bullar. Smakar och doftar riktiga semlor{eat}
Köpte färdiga semel bullar till övriga familjen så nu ska vi vispa grädde och ha semelfest på söndagseftermiddagen.

Hmm {question}stavas "semel" med ett eller två M ?

@saranna

Hade tänkt baka Chocolate chip cookies... men iom att minnet är bra men kort så blev ju chokladen i butiken förstås.
Istället fick det bli bondkakor med solrosfrön, kanel och sirap... Så där lite lätt tillagade på en höft.

Imorgon ska det bakas Kärnmjölkslimpor (fast med surmjölk) alá Receptklubben Mästerkocken #27, så otroligt goda som nygräddade med smör. mmmm...

@lennali

Skrivet av MosterNettan den 14 jan 2012

Jag har tidigare berättat att jag är kass på bakning. Jag fyllde år igår och ska bjuda på fika imorgon och då ska jag göra cheesecake för första gången i mitt liv. (fyllde bara 61).
Det är iofs ingen bakning eftersom den inte ska gräddas utan frysas.
I vilket fall som helst ska det bli en kaka, så håll tummarna är ni snälla!

[recept]4965443[/recept]

Och som vanligt är det som ett lotteri när jag ska infoga ett recept, ibland funkar det och ibland inte.

Fryst cheesecake heter receptet om nån är intresserad.

Lite hjälp
Fryst cheesecake

@josses

Hade två bananer som hade börjat se slutet på sina liv så de blev en banankaka till idrottsgalan i måndags och igår bakade jag en morotskaka på jobbet som blev dagens eftermiddagsfika till våra boende och oss personal och två hallonkakor som hamnade i frösabåxen till senare fika tillfällen.
De kommer att avnjutas med vaniljsås.

@goldie08

Jag bakade muffins igår som jag hade ner krossade cashewnötter. Det vart gott. Tänkte lägga ut receptet snart (=:DD Har även gjort en väldigt god morotskaka som jag ska lägga upp receptet till (L)

@endryone

Backade kladdkaka till fika idag. blev väldigt fast och uppbyggt men otroligt god som kladd

2ägg
1dl mjölk
250g mörkblockchocklas
½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 ½ dl mjöl

Billig och riktigt god

@walla2

Jag har bakat skorpor idag. Det blev ett blandat recept - lite kardemumma, lite citronskal. Mums! Bara det inte tog så lång tid att torka skorporna...

@sva

Jag bakade 3 stycken Rulltårtor med olika fyllning i. Det är smidigt att baka om man helt plötsligt får främmande.
Och gott blir det.(L)

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr