Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@flabban

Idag blev det hamburgerbröd.

@flabban

Idag blev det hamburgerbröd.

@lena4

Bakat en GI-limpa.

@jennienil

"Gundas goda äpplekaka" och vaniljsås {eat}

@irenechristina

Har inte bakat på ett bra tag men förra helgen bakade vi kanelbullar och längder.

@marre73

Biskvier med Baileys och havrenougatkakor idag,skulle göra drömmar men hade inget hjorhornssalt hemma.

@the_mama97mia

variant på mitt surdegsknäckebröd igår, ljuvligt gott tyckte jag. Bakade in pumpafrön, solrosfrön och sesamfrön i lite olika varianter, knaprigt o smaskens...

Moster Nettan, ser ut som om du har en siffra för mkt i receptnumret?

@cassiopeya

Morotsbröd igen, fast ett annat recept den här gången, får se om det blev bra.
Just nu står en banankaka i ugnen, gott till kvällen (L)

@josses

En gammal favorit blev det här
Brödkakor

@bitten56

Skrivet av MosterNettan den 14 jan 2012

Jag har tidigare berättat att jag är kass på bakning. Jag fyllde år igår och ska bjuda på fika imorgon och då ska jag göra cheesecake för första gången i mitt liv. (fyllde bara 61).
Det är iofs ingen bakning eftersom den inte ska gräddas utan frysas.
I vilket fall som helst ska det bli en kaka, så håll tummarna är ni snälla!

[recept]4965443[/recept]

Och som vanligt är det som ett lotteri när jag ska infoga ett recept, ibland funkar det och ibland inte.

Fryst cheesecake heter receptet om nån är intresserad.

Grattis i efterskott.

@mosternettan

Jag har tidigare berättat att jag är kass på bakning. Jag fyllde år igår och ska bjuda på fika imorgon och då ska jag göra cheesecake för första gången i mitt liv. (fyllde bara 61).
Det är iofs ingen bakning eftersom den inte ska gräddas utan frysas.
I vilket fall som helst ska det bli en kaka, så håll tummarna är ni snälla!

4965443

Och som vanligt är det som ett lotteri när jag ska infoga ett recept, ibland funkar det och ibland inte.

Fryst cheesecake heter receptet om nån är intresserad.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr