Tråd:
Vilket mixerset? (stavmixer)

Inlägg

@gimmiahug

Hej!

Kollade in dina alternativ och mitt första svar blev Braun! Detta enbart för att jag har en Braun och den funkar hur fint som helst, använder matberedardelen mest hela tiden och är helnöjd!

Men velpotta som jag är, tycker jag att Kenwoods verkar stadigare på något vis? För mej hade nog frågan varit om skillnaderna apparaterna emellan är värd den stora prisskillnaden, och hade troligen hamnat på Braun i slutändan.

Ha det så kul med ditt nya inköp!

@sashimi

Braun får man söka via sökmotorn på Hallbacks sida

och här är Kenwoods länk igen (få se om det funkar nu då, annars är det sökmotorn där också som gäller!)

http://www.tretti.se/hushallsapparater/mixers_och_vispar/stavmixers/kenwood-hb795

@sashimi

Vilket mixerset?

Jag vill köpa ett set med stavmixer och olika funktioner som hacka, riva och vispa, men velar mellan två varianter. Vilken skulle ni ha köpt och varför?

Braun MR6550 M FP
www.hallbacks.se/

eller

Kenwood HB795
www.tretti.se/hushallsapparater/mixers_och_vi...

(..eller skulle ni ha köpt en helt annan?) (H)

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr