jag hade köpt en Stavmixer från den gamla hederliga Tv shoppen för en herrans massa år sedan. Jag hann använda den 3 gånger innan plasten hade vittrat sönder i apparaten..Den hade sladd och därmed så har jag bevisat för mig själv att det inte spelar någon roll..Jag skulle satsa på sladdlös i alla väder. Du kan ta med den på balkongen eller varför inte springa och öppna dörren samtidigt som du mixar eller varför inte ligga i badkaret med din älskare och göra en färsk daiquiri och slippa vara rädd för stötar :)