Tråd:
Wokgrönsaker!

Inlägg

@imse

Mitt tips blir att ha lite sesamolja som smaksättare, det blir gott, Färsk riven ingefära, vitlök brukar vara andra goda smaker. Ketjap manis är en god soja, just till detta.
Skär grönsakerna på ett snyggt sätt, börja med de hårdaste och woka sen allteftersom. Det är gott om grönsakerna är al dente, spänstiga när du är klar.

Lycka till på fredag jag håller tummarna för dig.// imse(Y)

@jenny_me_y

Jag tackar för tips. Och lägger naturligtvis upp mitt final bidrag med bild efter fredagen (Y)

@anluk

Woka gärna med någon olja med smak om du kan få tag på det. Har särskild wokolja som jag brukar använda. Dessutom är ju wokkrydda bra att krydda med. LYCKA TILL!

@lennali

Inlägget funkade, och lycka till på fredag.

@jenny_me_y

Tack så mycket:D

@jenny_me_y

Jag har ställt upp i en mattävling genom skolan, där vi bland annat fick grönsaker som vi kunde woka. Och nu när jag ska laga mat i finalen på fredag undrar jag om det bara finns 1 sätt att woka grönsaker?:o
Eller har ni olika sätt att woka grönsaker och kanske får lite annan spännande smak?
Jag vill ha alla tips och förslag jag kan få! (Y)

Tack på förhand
/Jenny :D

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr