Tråd:
Äggulor

Inlägg

@mili

Chokladmousse brukar man ha äggulor i. Jag har det i min iaf :p
Ska lägga in receptet nu så kika gärna in.

/Li

@kafferasten

En ensam äggula kan du spara några dagar i kylskåpet och sedan pensla bröd med. Bra va.. visst kan du som ovan ha den till lite allt möjligt:)

@gnutten1

Blanda riven potatis, riven ost och äggula till en smet och stek det, salta, peppra, lingonsylt till!

Mums, fläsk eller bacon passar som handen i handsken!(Y)

@jessikaochjonas

Zabaione - en italiensk dessert på äggulor, socker och Marsala.

@segerwitch

:D(Y)(Y)Höll på att glömma mitt recept, den måste du prova, den är jättegod!(Y)(Y):D
Rompope ( Mexikansk rom och ägglikör)

(Y)Det man silar bort kan användas som fyllning till någon god kaka!(Y)

@segerwitch

(Y)Denna ägglikör är en dröm!(Y)(Y)
Ägglikör

@matanders

Jag har ett gott recept på en god pastasås där det ingår en del ägg gulor, jättegod och enkel kallar den Marseille pasta, kolla om du vill.
/Anders

@busan37

Österrikisk ägglikör, jättegott. Recept finns här på matklubben.

@tilda

egen majonnäs.

@elz

Vad ska jag göra med äggulor som blivit över? Inte pannkaka! Finns det nån efterrätt kanske?

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr