Chokladmousse brukar man ha äggulor i. Jag har det i min iaf :p Ska lägga in receptet nu så kika gärna in.
/Li
En ensam äggula kan du spara några dagar i kylskåpet och sedan pensla bröd med. Bra va.. visst kan du som ovan ha den till lite allt möjligt:)
Blanda riven potatis, riven ost och äggula till en smet och stek det, salta, peppra, lingonsylt till!
Mums, fläsk eller bacon passar som handen i handsken!(Y)
Zabaione - en italiensk dessert på äggulor, socker och Marsala.
:D(Y)(Y)Höll på att glömma mitt recept, den måste du prova, den är jättegod!(Y)(Y):D Rompope ( Mexikansk rom och ägglikör)
(Y)Det man silar bort kan användas som fyllning till någon god kaka!(Y)
(Y)Denna ägglikör är en dröm!(Y)(Y) Ägglikör
Jag har ett gott recept på en god pastasås där det ingår en del ägg gulor, jättegod och enkel kallar den Marseille pasta, kolla om du vill. /Anders
Österrikisk ägglikör, jättegott. Recept finns här på matklubben.
egen majonnäs.
Vad ska jag göra med äggulor som blivit över? Inte pannkaka! Finns det nån efterrätt kanske?