Tror personligen inte att det är farligt att äta teflon, skulle tro att det tar den "naturliga" vägen ut.
Däremot finna det ju många andra fördelar med gjutjärn varav en är att dom håller i princip i evigheter..
Har du en gammal stekpanna där det blivit skador i teflonet? Tänkte om du menar hur illa det är om man råkar få i sig ngn liten flisa? För som boz säger....teflon äter man ju inte om man vet att det finns "bitar" av det...eller hur jag nu ska uttrycka mig....Har du en risig stekpanna i teflon så släng den. Antingen köper du ny teflonpanna el en i gjutjärn. Jag har både och.