Tråd:
Bästa fyllningen i baguette?

Inlägg

@lena

Skrivet av BirkThaMan den 8 feb 2009

Åh, det finns så många fyllningar nu för tiden. En favorit är ju den gamla hederliga bajsröran, som jag åt mycket ofta som ung. En annan gammal klassiker är räkor doppade i bajs. Med lite isbergssallad, självfallet :)

DU BEHÖVER INTE SITTA OCH SKRIVA I TRÅDARNA DÅ DU INTE KAN KOMMA MED DET SOM ÄR ÄTBART!!!!!!!

@gunnarthaman

Det godaste i en baguette är ju självfallet kebab, kebabsås, tomat, gurka, sallad och en apelsinskiva (Y)

@dunadain

Baguette med kebabröra, tonfiskröra och kyckling å curryröra är mina favoriter. Fast rostbiff och potatissallad kommer inte långt efter.

@systeryster

Salami och brie macka
Det här går ju att göra även i en baguette.:p

@kfors

Skrivet av Lena den 15 jan 2009

[quote]Skrivet av kfors den 15 jan 2009

Finns många goda fyllningar att ha i baguetter
Fast jag brukar oftas göra en röra med räkor, dill
rödlök, majonäs och creme fraiche+kryddor.
Detta vill alltid mina "ungdomar" ha till sina
baguetter

Du kan väl lägga in det på din sida så man kan spara det?[/quote]

Hej

När jag gör röror så tar jag lite på måfå bara.
Och smakar av.
Jag vill inte att det bara ska smaka majonäs
därför blandar jag alltid i lite creme fraiche i
sen tar jag allt det andra efter behov.
Jag gillar ju finhackad rödlök och dill till
räkor.

MVH kfors

@penne

Åh vad gott med baguette med röra, det blev jag väldigt sugen på nu...! Om man inte vill ha röra så är det ananrs gott med salami och brieost.... Mmmm....:)

@lena

Skrivet av kfors den 15 jan 2009

Finns många goda fyllningar att ha i baguetter
Fast jag brukar oftas göra en röra med räkor, dill
rödlök, majonäs och creme fraiche+kryddor.
Detta vill alltid mina "ungdomar" ha till sina
baguetter

Du kan väl lägga in det på din sida så man kan spara det?

@kfors

Finns många goda fyllningar att ha i baguetter
Fast jag brukar oftas göra en röra med räkor, dill
rödlök, majonäs och creme fraiche+kryddor.
Detta vill alltid mina "ungdomar" ha till sina
baguetter

@mschilly

vet inte vad det är i röran eftersom det är en köpe-baguett som är favoriten... kyckling-curry heter röran iaf... toppad med en ananas bit...

@lena

Tonfiskröra är bara så himla gott

@popik

Jag gillar sallad, ägg räkor, majonnäs, gurka, tomat, citron och dill.

Eller sallad, stekt lövbiff, senap, rödlök och kryddkrasse.

@lenkan

Vad är er favoritfyllning i baguette? Ni får blanda helt hur ni vill med ingredienserna.

Själv är den största favoriten en grillad baguette med parmaskinka och mozzarella och tomat.
I kall baguette så älskar jag sallad, rödlök, hårdkokt ägg och köttbullar

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr