Tråd:
Hjälp önskas till matklubbare som saknar sin chatt och internet

Inlägg

@sikaal

Jag är också med, 100:- från mig.

@marksten

Här har du 200:- från mig.
Det är fantastiskt att du ställer upp och gör sånt här.
Dagens ros till dig.

@the_mama97mia

Skrivet av flingsalt den 15 mar 2010

Jag vill bidra med 100 kronor. Och hoppas fler vill det. :)

Tack så mycket, jag noterar det.

Troligen blir väl den mest praktiska lösningen att jag lägger ut pengarna o att man sen får sätta in på ¨mitt konto, jag får givetvis skicka kvitto på mail eller ngt, det måste gå att lösa på ngt sätt. Eller så ber jag MK om hjälp att administrera det.

Tack igen!

@flingsalt

Jag vill bidra med 100 kronor. Och hoppas fler vill det. :)

@the_mama97mia

Hej, jag är en trogen MK:are.
Jag är nu en smula bekymrad över en MK medlem, nämligen Monica47 som är en ensam kvinna i Åsele, har haft MK o FB m.m. som livlina ut från sin lägenhet.
Monica är sjuk i Parkinson, hon har assistenter hemma nästan dygnet runt.

Monica upptäckte en ny värld för typ två år sen, hon var inne på
internet o hittade matklubben. Vi chattade flitigt.
Nu har hon inte hört av sig på varken MK eller FB eller MSn på mer än 4 månader. Varför? Jo hennes dator har kraschat,.
Vem hjälper henne med sånt?

VI är flera på MK chatten som gärna ställer upp o sponsrar . hon behöver en ny dator - vet inte hur det ser ut ´v g internetuppkoppling etc. Jag tänker sponsra med en tusenlapp.

Jag undrar om det finns fler av er därute som minns monica47 och vill hjälpa till? Hör av er till mig så samordnar jag. Har fått klartecken från MK att dom hjälper till med sponsring men jag ska först tala om vad vi kan samla ihop.

Kan NI hjälpa OSS att få hit monica igen?
Jag vet att detta är mkt värt för henne?? Hon sörjer verkligen sin dator.

mvh o hoppas på snart svar
Mia /Mama97mia

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr