80-tal då var det glamor som gällde i kläder och frisyrer. En motvikt till 70talets tighta mode med vida ben och platt hår som hängde i stripor. En make- upp som syntes, läppglans, håret stort och fluffigt, axelvaddar, axelvaddar.
Vi sydde våra kläder som kavajer med vida axlar och kort midja. Byxor av två stycken som syddes ihop och fållades! De var i pastellfärger som mint och aprikos, smala nertill och vida upptill med ett skärp hårt åtdraget om den smala midjan. Till det pums, såklart. Plastsmycken till i matchade färg. Låter det gräsligt ? NEJ vi var såå snygga! Som karameller hihi {dance}
Verkligen kul tema att göra maskerad på. {party}