Tråd:
Överbliven vaniljkräm

Inlägg

@bakakaka

Frys den och ät den sen som glass (Y)

@boz1965

Blanda ut den med lite mjölk och vaniljsocker (äkta) och ha den som vaniljsås på en smulpaj eller nåt annat gott.

@kekke46

Gör en Falsk potatisbakelse I den ska det vara vaniljkräm i fyllningen.
Finns recept här på mk

@the_mama97mia

Jag tänkte liksom att du kan köpa bakeoff grejer med vaniljkräm i , eller?
Men då kanske det är säkrare att baka grejerna o fyll amed vaniljkrämen o sen frysa...

@anneni

Tack! mamma föreslog också paj, det låter gott...
Jag vet inte om den går att frysa in faktiskt, har funderat på det också. Någon här som vet kanske? ¨Den består av äggulor, mjölk, smör, socker, vanilj och maizena.

@the_mama97mia

går det inte att frysa in? dum fråga kanske, har inte läst receptet.

@mariaengstrom

Grädda ett pajskal, lägg på krämen och färska bär. Eller servera kyld med jordgubbar.

@anneni

Jag har gjort en sats av Leila Lindholms goda vaniljkräm för första gången, den blev väldigt god. Jag bakade vaniljbullar och använde en del, men det blev en del kräm över som jag inte vet vad jag ska använda till... Har ni några tips?
Tack på förhand!

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr