Tråd:
Påskmat

Inlägg

@enannan

Åh...Jansson som är så gott.
Det kan jag o grabbarna göra en vanlig fredag och njuta av.
Det tröttnar man inte på
:D

@tulipan

Är så trött på jansson.. Jag kommer från finland å där finns inte jansson med på julbord eller påskbord. Inte i min familj iafl. Men här ska det fan vara till alla jädrans högtider.. Sambo älskar det. Jag har själv har tröttnat*urk*

@lovis

Vi ska äta Jansson på lax. Till varje högtid är det Janssons frestelse.
Jättegod men kul att göra något annat. Det som också är skönt är att den sköter sig ganska så bra själv och puttrar i ugnen. Lite mer tid att äta påskgodis :D

@anluk

Sök recept här på matklubben. Klicka i för påsk så får du en hel del tips. Själv skall jag till Svärmor över helgen och behöver inte tänka ett dugg på maten.

@imse

Här på matklubben kan du hitta bland mina recept, räkmoussetårta, potatis och ansjovistårta och maderiasill. Goda rätter som man kan ha på buffén, förrätter eller servera som egna rätter. (Y)

@farmoringer

Jag har inga speciella recept på påskmat. Blir ju sill, lamm och kanske lax. Är det väder så kanske nåt grillat. Men det är inget som är specifikt för att det är påsk utan detta ätes hela året för min del..

@gittan47

:D Hej är det någon som har recept på påskmat

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr