Tråd:
Påskmat

Inlägg

@binladin

Skrivet av gittan47 den 8 mar 2008

:D lammfärs forma den och sätt på spett grilla eller stek[recept][/recept](Y)

Hej är det någon som har recept på påskmat

@pedalen1965

Skrivet av hansdotter den 9 mar 2008

Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
Gott vin så klart!!!
Å en massa smarriga efterrätter!
Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
Må så gott!

Jaaaaa! Den här påskfesten vill jag också vara med på!!!!!(Y)

@gittan47

Det låter underbart gått har du alla recepten på din sida,
Har plockat endel(Y)(Y)

ote]Skrivet av hansdotter den 9 mar 2008

Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
Gott vin så klart!!!
Å en massa smarriga efterrätter!
Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
Må så gott![/quote]

@camillaf14

Ett måste på vårt påskbord är ägg i ugn! Den bara smälter i munnen, mums :p

Ägg i ugn

@monac

den påsk-festen skulle jag vilja vara med bjuden på....låter så himla trevligt allting!(Y)

@hansdotter

Åh, det blir nog köttfärspiroger, spenatpiroger, stekt halloumiost, libanesisk yogurt, pitabröd, fetaostcigarrer, persiljesallad, haricots verts i tomatsås med kanel, aubergineröra, grillat kött, potatisklyftor. Får se om jag hittar på något mera sedan (Y)
Gott vin så klart!!!
Å en massa smarriga efterrätter!
Igår så hade vi gäster, jag hade bråttom med middagen- löste det genom att vispa ihop pulverfromage (citron och choklad) med mjölk å lägga upp i massor av små likörglas. Serverade dessa på ett stort fat med klyftade blodapelsiner och vindruvor. Barnen fick klyftad frukt på sitt fat, med olika sorters godis i likörglas. Mycket uppskattat! Jag använde ljuskoppar till att servera pärltomater och rädisor till varje tallrik. Ibland får fantasin fart! Ett bra tips om man ska ha lite enklare middag som ändå på så vis blir lite festlig(Y)
Må så gott!

@beson

Jag gör mina laxrullar som jag lagt in på matklubben idag.
Även barnbarnen tycker om dem.(Y)

@monac

Skrivet av hansdotter den 8 mar 2008

Hej!
Är riktigt trött på påskmaten, julmaten å midsommarmaten (N)
I år blir det nog en trerättersmiddag i stället.
Eftersom jag inte äter fick ellers kaldjur så blir det lite trist med köttbullar, korv å potatis:p

Tänkte eventuellt duka upp ett stort mezebord istället...

Får se lite längre fram:D

låt oss få höra vad det blir för rätter!:D kul!

@gittan47

Vad har du för mat på mezebordet då lite tipps vore bra låtter spännande:D

@hansdotter

Hej!
Är riktigt trött på påskmaten, julmaten å midsommarmaten (N)
I år blir det nog en trerättersmiddag i stället.
Eftersom jag inte äter fick ellers kaldjur så blir det lite trist med köttbullar, korv å potatis:p

Tänkte eventuellt duka upp ett stort mezebord istället...

Får se lite längre fram:D

@gittan47

Tack för alla tipps skall kolla på matklubben:D(Y)

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr