Igår fick jag en plötsligt lust att baka matbröd. Sagt och gjort, handlade hem mjölk och jäst och satte igång med bak. Resultatet blev jättebra, och det satte fint med te och hembakt till kvällsfika.
Jag är ju inte så förtjust i att baka (klar underdrift), sist jag fick ett bakryck var väl för ungefär 15 år sen. Det dröjer nog ytterligare 15 år till nästa ryck. Då är jag 75 och orkar nog inte så det var förmodligen min sista plåt...
{laugh}