Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@snoffan

Jag hade fått många äpple av en kompis.
Så det blev 22 st äpplekakor.
Gott att ha i frysen.
Mums.<_<

@mosternettan

Igår fick jag en plötsligt lust att baka matbröd. Sagt och gjort, handlade hem mjölk och jäst och satte igång med bak. Resultatet blev jättebra, och det satte fint med te och hembakt till kvällsfika.
Jag är ju inte så förtjust i att baka (klar underdrift), sist jag fick ett bakryck var väl för ungefär 15 år sen. Det dröjer nog ytterligare 15 år till nästa ryck. Då är jag 75 och orkar nog inte så det var förmodligen min sista plåt...
{laugh}

@missjessica

Jag bakade senast syltkakor och maränger

@blekegreven

Dags för brödbak igen och nu blev det som vanligt ett Lökbröd (med surdeg)
Samt en plåt rågfrallor med solrosfrön och russin.
Mums!

@mellebandolo

Alldeles precis bakade jag för första gången på tre (!) månader och det blev kladdkakemuffins i micro. Dock blev de inte kladdiga - hade nog lite fel iställningar på micron..får prova igen! haha

@solvik207

Jag bakade plommongrottor, Toskagrottor, Kanelbullar, vaniljmunkar och ett antal kinesiska dumplins

@pihal

jag bakade dessa underbart goda limpor i helgen . kan varmt rekommendera dom.

Havregrynslimpor

@maaalinp

Bakade kaffekakor som min farmor brukade baka då jag var yngre.
Dom är underbara!

@silvers

En helt vanlig smulpaj me äpplen från egen trädgård!

@cassiopeya

blev en vanlig smulpaj med äpple och kanel till förmiddagskaffet

@niklasmiddag

Hemmagjorda bananbakelser!
Var ett spännande projekt, men de blev ganska snygga :)

Se hit för recept & bild: www.niklasmiddag.com

@ingbrittan

Jag bakade min egen Pistage kaka som är snabb att göra och är så himla god.
Recept finns bland mina recept.Lycka till.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr