Jag bakade mazariner, vanilj/hallonbullar, kärleksmuffins ala special och snöbollskakor. Jättefikan Allan! "Fikakungen" blev jätteglad för sin present {beauty}
Min sista bakade kaka var en som jag kallar Mormors kaka hon bakade alltid denna ( i år skulle hon varit 100 år blev 93 år ) En kaka som man rör socker och smör sedan ägg ett i taget sedan tar i det torra efter hand. Det ´blöta´ består av fil blandat med bikarbonat. Fyller halva formen med smet strör över socker och kanel sedan resten smet och ytligare kanel socker uppe på.
En saftigare och godare kaka fins inte.
(Y)