Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@the_mama97mia

jag bakade en ny sorts kladdkaka igår, med krämig glasyr. Hade tänkt ta med den till stugan i helgen men sen kom min dotter och skulle gå hem tioll en kompis o grilla så då fick dom med sig kakan. Den var uppskattad. Det värsta är att jag nu inte hittar det recept jag följde... :(

@petjoss

Skrivet av Lena den 12 jan 2008

Jag bakade rimbo bullar

åhh dom som är så himla goda, jag tycker dock att det tar tid för jäsningen....

@bigganv

Gjorde kladdkakemuffins, och lade i en Dumlekola innan jag gräddade dem. På toppen lade jag sedan en jordgubbe, och hade en topping gjord av Philadelphiaost, smör och florsocker på det. Supersmaskigt!

@cinaehn

en supersmarrig rabarber och jordgubbskaka med muscovadosocker, blev helt underbart god (nästan för god).

@angelici

Jag bakade en tigerkaka som jag stoppade ner massor med mjölkchokladbitar i, blev supergott!

@anderskronander

Skrivet av Lena den 12 jan 2008

Jag bakade rimbo bullar

Mums!

@molly1

Fröknäcke. Skall göra om det snart och kavla ut dom ännu tunnare!

@safir74

Bananmuffins bakade jag i söndags som jag krydda lite extra med kanel och ingerfära

@cassiopeya

Inspirerad av alla andra som bakar å står i, fick de bli en deg med ljust matbröd ikväll. Den ska kalljäsa i kyl över natten och bakas ut i morgon bitt så det blir färska frukostfrallor (L)

@8179503

Jag gjorde en sockerkaka med frysta skogsbär, smarrigt med en klick glass!

@marre73

Gjorde dubbelsats rabarberpaj både igår och idag,man kan kalla det för strykande åtgång..

@marre73

Gjort dubbelsats drömmar men böt ut ½ dl vetemjöl och tillsatte 1 dl kokos blev kanon!
Gjorde även 1 sats bullar och äppelmuffins efter dotterns önskemål till hennes födelsedag,för att inte tala om 2 jordgubbstårtor och kolakakor.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr