Tråd:
Äpple sorter

Inlägg

@festmaten

Svenska äpplen!!!! Lobo och Ingrid Marie.

@monika46

Jag älskar Aroma, Gravenstein och Cox orange. :p Det är mina absoluta favoriter...(Y)(Y)

@busan37

Jag älskar Golden Delicious

@matanders

Åkerö helt klart!!!!

@rektorskan

Åkerö !!! äpplernas äpple.

@maria_wijk

Ja tyvärr kan jag inte namnen på alla våra äppelsorter, har totalt 7 olika sorter i trädgården som alla har sin speciella karaktär och jag väljer olika frukter beroende på vad jag skall tillrätta.

Godast att bara äta är utan tvekan Åkerö.

@linlock

Mammas och pappas "hemgjorda" och höstkalla Åkerö...(L)

@asasto

Hemodlad Alice saftig och god + 4ggr så stor som butikernas sketna Aliceäpplen som är skördade för tidigt (jag kartgallrar hårt och får då bjässeäpplen av god kvalité)

+Kim +Cox Kortegaard +Ribston +Aroma

+Svenskodlad Gloster (den tyska/holländska smakar bara vatten)

@jojjekock

Vilken äppelsort tycker ni är bäst?

Själv håller jag Rubinola och Gul Gravensteiner som dom två bästa och aromatiska sorterna.

//johan

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr