Jag vet faktiskt inte vad sorten heter men har för mig att det är en ganska gammaldags sort. De blir klara nån gång i början/mitten av augusti (iaf här i Skåne) och har gult skal, är söta och väldigt saftiga. Jag minns att jag brukade palla dem hos grannen :D. Trodde att han inte visste det, men han har berättat senare att han ibland stod och småskrattade bakom gardinen i fönstret när han såg oss ungar vid hans träd. Tack Allan, för att du inte blev arg på oss :)