Använder kanske 2dl av dessa varor i MÅNADEN här hemma!
Jag är inte uppvuxen i ett hushåll där det används grädde till höger och vänster, och creme fraish hade vi över huvud taget aldrig hemma vad jag kan minnas.
För mig gör en massa grädde eller creme fraish att allt smakar likadant, o det är inte mitt mål med matlagning.
Visst har jag ett och annat recept som jag ständigt återkommer till (och några inlagda) där detta används som såsbas eller så, men det är inte maträtter jag äter dagligen och eftersom jag nu mera är ensamhushåll så går det åt mycket mindre av produkterna när jag lagar mat än vad det står då de flesta av mina recept är anpassade för 2-4personer.