Jag använder väldigt sällan grädde eller creme fraiche i matlagning.
Grädde har jag mest till efterrätt och till kladdkakan{laugh}
Såsen gör jag av buljong och reder av med mjöl eller maizena.
Till den varmrökta laxen serveras däremot en sås med både creme fraiche och grädde{clap}