http://www.matklubben.se/matprat/tips_och_fraagor_foer_koeket_31/koka_ris_10990.html
kolla här för tips. Att koka ris är bland det svåraste jag vet! Jag brukar koka i mycket vatten, som när man kokar pasta, låt rinna av i durkslag sen i kastrull igen, linda om locket med linnehandduk o så får det stå och ånga.