Jag brukar göra så att när köttet är färdigstekt häller jag i lite vatten i pannan, kanske 1,5 dl och vispar runt så all den goda smaken sätter sig i vattnet. Sedan silar jag vätskan ner i en kastrull. Tillsätter 1-2 dl matl.grädde, cirka 1 tsk kalvfond och salt + peppar. Låter detta koka upp och reder av med lite maizena. Jättegott!!