Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@cecilia84

Precis ställt in Snabba limpor i ugnen och efter det blir det linfröbröd som ska bakas :-)

@sva

(Y) Har bakat jättemuffins.Vanlig sockerkakssmet som jag smaksatte med kanel och äppelmos.
Blanda kanel & äppelmos och sen ner i sockerkaksmeten och fyll stora muffins formar till 3/4 delar.
Sen är det bara att grädda som vanligt.:DD

@sikaal

Dels har jag bakat 6 kakor med potatis och rågflingor i, dels 4 limpor "på tvären" på bara vete, det blir varje jul då maken gillar att doppa i det!

@doctorwho

Chokladbiskvier enligt en släktings önskan och engelska ingefärskakor till mig. Lussekatter tillsammans med mamma. :)

@sarafluff

Har gjort pepparkakor, lussekatter, bountybollar och mariannetryfflar till jul (Y)

@frokenviol

Bakat och bakat, har gjort julgodis; fudge och chokladkola, väldigt gott {drool}

@lena4

Tre sorters småkakor, Gi saffransbullar, ischoklad LCHF och
LCHF chokladbollar

@svengelsk

Drottning Kristinas julbröd Skall försöka infoga receptet.

@svengelsk

Drottning Kristinas julbröd, finns recept på MK.

@chrisq

(Y) bakade en massa mini cupcakes som ska avnjutas imorgon med chili i kul

@guardianlinda

Bakade denna nu i veckan, provbak inför fikat på sambons jobb {eat} Mkt bra recept, lätt att följa & ugnstiden stämde perfekt. Sambon tyckte den var god men jag hade svårt för romsmaken som jag tyckte övertog hela smaken på kakan, ville känt lite saffranssmak med {disapointed} Men vi kommer att baka den till hans jobb & se vad alla gubbar tycker :)

http://www.matklubben.se/recept/otroligt_god_saffranskaka_49487.html

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr