Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@lillaja

Kardemumma drömmar !
Supergoda

@redros8

Jag bakade morotskaka.
Hade silverkulor på istället för kokos eftersom det snart är jul. :)

@familjen_tigger

Jag bakade saffransmuffins.
Jag har ändrat om i min mammas gamla recept och lagt till saffran. Så jag ville provbaka eftersom tanken är att det ska bli tårta till efterrätt på julafton och då vill jag använda receptet till tårtbotten. {dance}

@pihal

Jag har bakat dessa tre sorters bröd i veckan.
Treflätat sesambröd
Sirapslimpa från skärgården
Vörtbullar

@sikaal

Jag bakade drygt 30 st Emmas frallor och 2 st Snabba frukt och frölimpan, (med aprikoser).

Snabba frukt- och frölimpan

@doctorwho

Tre bruna bananer blev två banankakor igår kväll. En är redan slut, ½ ligger i skafferiet och ½ i frysen.

@drfreon

Rostbröd (2st formbröd) på rågsurdeg (250g), ekologiskt grovt rågmjöl (300g+200g) och vetemjöl (750g), vatten (300g+450g) (honung (30g) och salt. (22g). I går faktiskt.

Det grova rågmjölet ger en fin nötig smak på brödet när det rostats som ungarna gillar.

@kekke46

Igår bakade jag dom möra rullrånen, helt underbar

Rullrån

@samur

Jag bakade pepparkaor som inte blev goda men degen var god. Mannen tyckte dock att de var jättegoda så jag har gömt dem ha ha ha Jag bakade även kolakakor och Noa Lakkrís Toppar. Detta är också gömt då det tenderar att försvinna...

@cassiopeya

Luciadagen idag, och pepparkaksbak här hemma (L)

Skurna franska pepparkakor

Skansens julpepparkakor

...och så lite vanligt bröd med...

Kickis stora frukostfrallor

@ubo5011

Bakade mina surdegslimpor och i morgon när jag vaknar ska jag baka solrosknäcke fast utan mjölk då barnbarnet är mjölkproteinallergiker

@sikaal

Det skall vara julbordsknyt på "gubbdagis" i morgon, maken skall ha med hembakt. Så vi bakade 4 st Ullas vörtbröd, dessutom blev det en sats Kryddskorpor.

Kryddskorpor

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr