Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@cassiopeya

Kladdkaka med glass/grädde bakades till gårdagens kaffe....

@hilmer54

Bakade en Västerbottens paj i går severad med romröra till kräftorna.
Jättegott

@shrin

Jag gjorde dom här super snabba frallorna. Perfekt start för en nybörjare som mig! {embarrassed}
Snabba källarfrallor

@virvlande

jag bakar syltkakor till min pojkvän just nu. Det är hans favorit, vilket kan ses som tur, då de är så himla enkla att göra! =)

@kekke46

Mjuk kardemummakaka och en kladdkaka (Y)

@cassiopeya

Skrivet av emilsmamma den 19 aug 2011

Vita prinsessbiskvier!! :)

Låter spännande! Har du recept?

@emilsmamma

Vita prinsessbiskvier!! :)

@niklasmiddag

I vårt trapphus doftade nygräddade biscotti igår förmiddags!

Boven var jag :) Så enkelt att baka, och resultatet blev jättebra,
recept hittar ni här :
http://niklasmiddag.com/2011/08/19/recept-fredag-frank/

Trevlig helg på er alla!

@josses

Fick ett tokryck igår kväll runt halv nio, snodde ihop
Snabba limpor
var färdig strax efter tio och när dottern med ett gäng vänner ramlade in här strax efter
hördes flera "Åh, vad det luktar gott"!(Y)
Så där for nästan en hel limpa för då var de helt plötsligt superhungriga på te och en macka:)

@cassiopeya

Rulltårta med jordgubbssylt till förmiddagskaffet{beauty}

@bettan1969

Klassiska kanelbullar blev det idag och de blev himmelskt goda. {bashful}

@blekegreven

Jag bakade ytterligare ett sådant där supergott lökbröd nu över natten. Blev present till föräldrarna när jag var där på besök förut. Mycket roligare än en blomma.

Här kommer receptet Lökbröd (med surdeg)

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr