Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@josses

Skrivet av mama97mia den 24 aug 2011

Här blev det äpplekaka på en höft, inget recept - körde på fyra smååå ägg o basic sockerkaksstuk.
Mkt äpplen i, de hade legat skivade i en påse med socker o kanel på - som marinerade nästan!
Det blev jättegott, så nu måste jag ut o palla mera äpplen! haha....

(Y)

@the_mama97mia

Här blev det äpplekaka på en höft, inget recept - körde på fyra smååå ägg o basic sockerkaksstuk.
Mkt äpplen i, de hade legat skivade i en påse med socker o kanel på - som marinerade nästan!
Det blev jättegott, så nu måste jag ut o palla mera äpplen! haha....

@sim2fil

Brödkakor och kladdmuffins, barnens favoriter rakt igenom idag :)

@sikaal

Idag fick det bli matbröd!
3 st Lillans limpor
8 st vanliga brödkakor med potatis och
1 st Monicas lättbakade bröd, (jäses bara en gång)
Skönt, nu finns det bröd ett tag igen. ;)

@josses

Veckans matbrödsbak blev en favorit i repris
Brödkakor
blev dessutom en sats kanelbullar

@sikaal

Jag trodde min Herman var död! Den hade varit fryst i 14 mån och ville inte komma igång, trots matning, jag skulle slänga eländet! Det blev glömt, vi reste bort tre dagar och när vi kom hem bubblade det ordentligt. Det blev matning igen och idag har jag bakat upp alltihop.
Det blev 5 st Herman alla olika. Dessutom har jag bakat en Anna-Lisas äpplesockerkaka som min man skall ha med till Gubbdagiset i morgon, de är ena riktiga gottgrisar. Jag skall betygsätta när jag fått deras omdöme.

Anna-Lisas äppelsockerkaka

@saja1264

Vi bakade en kladdkaka med hallon i till det blandade vi vispad grädde och lite hallonkesella

@lena4

Skrivet av karinnygren den 22 aug 2011

GI-bollar

Oj det lät gott.
Är de goda?

@karinnygren

GI-bollar

@litenkatt

bakade nyss två plåtar miniminimuffins med persikosmak. Tog leila lindholms basrecept (minus citron) och lade till bitar av färsk persika. Jättegoda blev dom faktiskt!

@moork

Seg blåbärspaj
http://morkomat.blogspot.com

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr