Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@sikaal

Jag "hittade" Emmer-flingor på ett surdegsbageri, Emmer är föregångaren till Spelt/Dinkel. Läste på nätet att man skulle skålla i 75 grader, då något händer så kroppen skulle ta upp vitaminer/mineraler bättre. Sagt och gjort, sedan bakade ja (havre-) Emmer-gryns tekakor. De blev jättegoda, lite annorlunda än havre/råg, roligt som omväxling.
Jag köpte egentligen till gröt och att blanda i mysli.

@solvik207

Har precis kastat in en smulblåbärspaj. Finns så MYCKET blåbär i skogen

@siggepigge

Igår bakade jag en kladdkaka som många kallar den, men den här heter kletkaka. När den var färdig i ugnen och alldeles varm la jag på några after eight som jag hade kvar, det blev jättegott.

@matlotta

Har bakat en äppelkaka med kokos till fikat i eftermiddag så mumsigt (Y)

@cassiopeya

Har en blåbärspaj i ugnen nu :p

@kekke46

Mycket god kaka, hög och saftig vill jag lova

Kardemummakaka

@cassiopeya

Skrivet av katrin59 den 11 aug 2011

Hoppas att jag hittar nåt sockerfritt att baka.

Jag har några recept på sockerfria kakor i min kokbok, finns en kaka som ser ut som halvmånar. Det är med en äppleskiva. Dessa har jag bakat och bjudit på, även de som inte måste äta sockerfritt har testat och tycker att de är goda. Kanske något för dig också?

@katrin59

Hoppas att jag hittar nåt sockerfritt att baka.

@katrin59

{struggle}Jag bakade kardemummabullar och Charley's kaka.Ska baka rimbobullar imorgon.Det blir kalas för sonen på lördag så det går åt lite kakor.

@cassiopeya

Bakade två av goda banankakor igen, fast i avlång form. Slängde ner hackad mörk choklad i den ena, smaskens!

Banankaka

@littlejohn

Här har vi roat oss i dag med att baka lite kanelbullar och denna kaka

Rör-ihop-kaka med virvel

Gott gott! {cute}

@katbeghan

Falsk Toscakaka

Supergod och lätt att laga. Blir ganska många, och tacksamma att ha i frysen om man skulle få gäster!{eat}

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr