Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@sim2fil

Favorit i repris :) Tryffeltoppad kladdkaka dessutom "Tuggiga fröfrallor", På programmet står även energikakor till sambon och äldste sonens cykelvasa i helgen, de var tydligen slut...

@gia1

Pizzabullar efter recept från johannaevelina.
Dom blev jätte goda
Det näst bästa med dom var att man behövde ingen jäst (Y)

@josses

Nu när semestern börjar lida mot sitt slut så var det dax för storbak!
Sirapsrutor
Grötbullar
Ljust lantbröd
och när jag liks var i gång blev det även en sats bananmuffins av några banar som
var på väg mot komposten .
Så nu har jag fyllt frysen för en vecka eller två framåt med matbröd

@ullac

I em bakade jag denna krusbärskakan. Mina 3 små barnbarn åt 2 bitar var till vaniljglassen, ett gott betyg.
Underbart god kaka med röda krusbär

@moork

Nötmarängtårta med vaniljkräm och hallon (Y)
http://morkomat.blogspot.com

@ullac

Gjorde en typ av paj idag enligt nedan. Min kompis kom med kantareller och då blev det detta. Jättegod och väldigt mäktig.
Kantarellpaj med Västerbottensost

@sikaal

Jag borde baka mera men känner mig "ledbruten" idag, så det blev bara ett Hälla-ut-bröd. Det räcker till i morgon, hoppas jag har bättre ork då!

Hälla-ut-bröd

@amandaexcess

Igår bakade jag dessa: Runda fröbröd

Dock gjorde jag om receptet lite, hade i solrosfrön och gjorde 12 bullar istället för 4 bröd. Det blev jättegott! :)

@mattjejen

Jag å min dotter bakade pizzabullar igår... hälften me tomatsås,ost, skinka å champinjoner... å resten me pesto, ost, skinka, oliver, soltorkade tomater å fetaost... Mums{dance}

@miabok

Skrivet av ancivds den 3 aug 2011

Chokladsnittar med barnbarnet 10 år. Samtidigt tränar vi på måttenheter och multiplikationstabellen. När baket är klart delar vi lika. {laugh}

Superbra praktisk matematik!

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr