Bärpaj med aronia

Enkel paj som jag fått av min moster. Bra att göra då buskarna dignar av bär.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 3 dl havregryn
  • 1 dl vetemjöl
  • ½ dl socker
  • 150 g rumsvarmt smör
  • 4 ½ dl aronia
  • socker

Gör så här

  1. Blanda paj ingredienserna, gärna i matberedare, och tryck ut i en paj form.
  2. Häll på bären och lite strösocker.
  3. Grädda i 200 grader ca 20 minuter,
  4. Servera med glass eller lösvispad grädde.

Kommentarer

Kul med ett gott recept med aronia bär!

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr