Banan, äppel & kesokaka i långpanna

En ganska hög, mastig men väldigt god kaka

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 mindre el 2 större äpplen i tärningar
  • 3-4 mogna, mosade bananer
  • 300 g keso
  • 2 tsk kanel
  • 6 ägg
  • 5-6 dl socker
  • 9 dl mjöl
  • 6 tsk bakpulver
  • 6 tsk vaniljsocker
  • 150 g smält margarin
  • 1 ½ dl mjölk
  • Kokosflingor till bröa långpannan

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Skala, kärna ur och tärna äpplena. Skala o mosa bananerna. Lägg i en bunke o tillsätt keso och kanel. Blanda runt.
  3. Vispa ägg och socker pösigt.
  4. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och sikta sedan ner det i äggvispet.
  5. Smält margarinet, häll i mjölken och tillsätt det sedan till smeten. Rör om.
  6. Smörj en stor långpanna och bröa med kokosflingor. Häll smeten i pannan och grädda längre ner i ugnen i ca 30 min. Låt svalna något och skär därefter kakan i bitar.

Kommentarer

Ååå, vad kul att du tyckte om receptet och att det blev lyckat :D
Hejsan! Hjälp vilken goding, och många härliga bitar att ha på lut i frysen. Tack för det receptet, kommer absolut göras fler gånger. /Sork

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr