Bars med proteinpulver

Dessa har jag gjort för att kunna ta med mig ett vettigt mellanmål när jag är ute.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 1 dl kokosflingor
  • 1 dl pumpakärnor
  • 1 dl melonkärnor
  • 2 dl havregryn
  • 2 dl proteinpulver med vaniljsmak
  • 2 dl gröna russin
  • 3 äggvitor

Gör så här

  1. Blanda alla torra ingredienser i en matberedare.
  2. Häll i äggvitorna. Kör blandningen till en massa.
  3. Lägg massan på ett bakplåtspapper. Platta ut massan till en ruta ca 20*20 cm, dela till ca 12 bitar.
  4. Grädda i 15 min i 175 grader.
  5. ca 10 g protein/bar
  6. ca 170 kcl/bar

Kommentarer

Härligt att du har haft nytta av dem. ' Jag tycker också att de är bra att ha med när jag är ute.
Goda! Hade med mej dessa på min fjällvandring i sommar!
Tack! :)
Jag köpte på hälsokost. ett som heter "Milk and whay 80% protein" Pratade med min dietist och hon räknade ut proteinhalten åt mig. Det inehåller 10g/bar. Kalorierna struntar jag i men om man vill veta så är det ca 170kcl/bar Hon sa att det var ett mycket bra mellanmål.
Hej! Tack för receptet - innehåller alla de frön jag gillar bäst, men vart köper jag proteinpulver? Hälsokostbutik eller min vanliga mataffär? Kajsa
Nej det ska vara 3 äggvitor som binder ihop det hela.
äggulor?

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr