Biskvier i långpanna

Mycket enklare variant av biskvier lika goda.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Botten:
  • 4 ägg
  • 2 dl strösocker
  • 200 g malda hasselnötter/sötmandel
  • Smörkräm:
  • 225 g smör
  • 3 dl florsocker
  • 4 äggulor
  • 2 msk kallt kaffe
  • Glasyr:
  • ca 200g blockchoklad
  • 50 g cocosfett eller smör

Gör så här

  1. Rör ihop ägg,socker och mandeln.
  2. Smöra ett smörpapper i långpannan.
  3. Bred ut smeten och grädda i 175gr 15min.
  4. Rör ihop smörkrämen.
  5. bred ut den över den KALLA kakan.
  6. Smält cokladen och fettet i vattenbad.
  7. Får kallna innan den bredes över smörkrämen.
  8. Skäres i rutor när chokladen stelnat.

Kommentarer

Jag är helt kär i biskvier. Men jag undrar om det är någon som vet om det finns färdig malda mandlar/nötter? Och funkar mörk blockchoklad?
I Österrike fick vi en vass kniv i hett vattenbad när vi skulle skära en Sachertorte. Det fungerade bra och skulle kanske funka här också.
De här var ju livsfarligt att göra........................Skulle kunna äta upp allt på en gång, nästan. Så gott var det. Stort tack för jättegott recept... Mvh Inger
Mums! lite gladdigt bara.. ska nog skära i rutor innan chokladen stelnar.
Ha provat den akaka hadde blockchoklad på men skulle nog annvant vanlig choklad tyckte det smakade för mycket av ischoklad. Men den var god förövrigt.
Jättegod men svårskuren, när chokladen stelnat. Skar den i bitar när den kallnat och stelnat. Kommer att göra den igen, så jag vill veta: Hur ska man göra?
Låter GOD ska genast prova det..
mycket god och lättbakad!

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr