Björnbärssaft

Riktigt god saft, tyvärr lite odryg ;-) Bärmoset kan med fördel användas till paj, men glöm inte att tillsätta socker.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 l björnbär
  • 6 dl vatten
  • 6 dl socker per liter saft
  • 1 krm natriumbensoat per liter färdig saft
  • Atamon ( för sköljning av flaskor)

Gör så här

  1. Koka bär och vatten i 10 minuter.
  2. Sila genom silduk, låt stå i 30 minuter och rinna av.
  3. Mät upp och koka saft och socker i 10 minuter.
  4. Skumma väl. Tillsätt natriumbensoat och häll upp på atamonsköljda flaskor, stäng direkt.
  5. Saften blandas efter egen smak, jag tycker den blir perfekt att blanda 1+4.

Kommentarer

gjorde denna saft i sommras och den blev jätte god kommer att göra fler gånger .gjore på 2 satser och den ena satsen gjorde jag på sötningsmedlet Hermesetas och det blev samma goda resultat :)
Supergod saft!!! Finns bara ett fel med den, den tar slut alldeles för fort!!!!!!!!!

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr