De godaste nötkakor

Så lätta att göra och underbart goda till kaffet efter maten.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2 hg nötkärnor
  • 2 ägg
  • 2 dl strösocker

Gör så här

  1. Mal nötkärnorna i en mandelkvarn ,kör ej i mixer, funkar ej.
  2. (spara 20 kärnor till garnering)
  3. Blanda alla ingredienser (vispa ej).
  4. Rulla till 20 bollar.
  5. Lägg på bakpaperasklädd plåt.
  6. Garnera med en nöt kärna på varje kaka.
  7. Ugn 200 grader i 10-15 minuter.
  8. Kakorna blir hårda utanpå och mjuka inuti precis som nötkakor ska vara.

Kommentarer

Hade blivit av med receptet jag fått av min moster på världens godaste nötkakorna. Ååå lyckan när jag hittar samma recept här! Nu är kalaset räddat, tack!
Åh helt underbart goda,jag som INTE kan baka småkakor lyckades med suveränt resultat!Tack så väldigt mycket o ha en riktigt God Jul!
Precis vad jag letade efter. De är verkligen underbart goda. Familjens favoriter helt klart.
de underbaraste kakor jag ätit

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr